Interessante Stellen in den Rizk AGB

Um das vertragliche Verhältnis mit seinen Spielerinnen und Spielern rechtlich verbindlich zu regeln, stellen Dienstleister wie Rizk Allgemeine Geschäftsbedingungen auf. Diese sogenannten AGB müsst ihr bei eurer ersten Anmeldung im Rizk akzeptieren. Grund genug die Nutzungsbedingungen etwas genauer unter die Lupe zu nehmen. Einige Punkte wie zum Beispiel, dass man sich im Chat höflich verhalten soll und Beleidigungen verboten sind, sollten euch bereits klar sein. Bei anderen Punkten kann eine genauere Erörterung nicht schaden. Um eben diese Stellen geht es im folgenden Test, in dem ich die Rizk AGB einer genauen Prüfung unterzogen habe.

Inhalte der Rizk Nutzungsbedingungen auf dem Prüfstand

Da die Rizk AGB nur auf Englisch vorliegen, habe ich für euch die Inhalte einiger besonderer Punkte herausgearbeitet und übersetzt. Da ich für diese Tests schon viele Nutzungsbedingungen gelesen habe, kann ich die Punkte außerdem kommentieren und gegebenenfalls Auffälligkeiten aufzeigen. Wenn ihr noch mehr über den Anbieter erfahren wollt, erhaltet ihr alle Infos in meinem ausführlichen Testbericht zum Rizk Casino .

Ist ein Punkt in euren Augen weiterhin unklar geblieben? Habt ihr eine Frage zu einer Stelle in den Rizk Nutzungsbedingungen, auf die ich hier nicht eingegangen bin? Schreibt mir am besten eine E-Mail mit eurer Frage an [email protected] . Ich versuche meine Testberichte immer vollständig und auf dem aktuellsten Stand zu halten.

1. Einführung

2. Die Vertragsparteien

2.1 This website is operated by MT SecureTrade Limited (“us”, “our”, “we” or the “Company”), a company incorporated under the laws of Malta with registration number C56545 and registered address at @GIGBeach Triq id-Dragunara, St. Julians, STJ 3148, Malta. For customers accessing the services from Great Britain (“GB”) MT SecureTrade Limited is licensed and regulated by the Gambling Commission and holds a Remote Casino Operating License number 39575. For non-GB players MT SecureTrade Limited is licensed and regulated by the Malta Gaming Authority (the “MGA”) under licence number MGA/B2C/257/2014.

Kommentar: Da Rizk von Malta aus betrieben wird, benötigt der Anbieter eine Glücksspiellizenz der maltesischen Glücksspielbehörde MGA. Diese wird gleich am Anfang der Rizk AGB aufgelistet und kann auf der Webseite der Malta Gaming Authority nachgeschlagen werden. Dort erfahrt ihr zum Beispiel die Adresse und dass der Betreiber von Rizk seit 2014 alle Lizenzen für den Casinobetrieb, die angebotenen Spiele und Wettdienstleistungen besitzt. Da Malta ausführliche Gesetze zum Fernglücksspiel verabschiedet hat, findet ihr in der AGB auch einige Punkte zum Spieler- und Datenschutz, zu deren Einhaltung Rizk gesetzlich verpflichtet ist.

3. Änderungen der Geschäftsbedingungen

4. Ihr Nutzerkonto

5. Alters- und Identitätsüberprüfung

5.1 You confirm that: 5.1.1 The details supplied when opening Your Player Account are correct; 5.1.2 You are the rightful owner of the money in Your Player Account; 5.1.3 You are a resident in a jurisdiction which allows gambling; 5.1.4 You are not a resident in a Restricted Jurisdiction; and 5.1.5 The money deposited is not derived from any activity which is illegal. 5.2 The Company complies with UK, Maltese and European laws, regulations and guidelines for the prevention of money laundering and the funding of terrorism. Suspicious transactions shall be investigated by the Company and, if necessary, a suspicious transaction report will be made by the Company to the competent Maltese or UK Authorities (or other appropriate Authorities) (the “Authorities”) without notice or further reference to you. Furthermore, in the event of any suspicious transactions, the Company may suspend, block or close the account(s) of the relevant player(s) and withhold All Funds in the relevant Player Account(s) as may be required by law and/or by the competent Authorities. 5.3 We may check any transactions made by players on our Website in order to prevent money laundering and all other illegal activity. 5.4 By agreeing to the Terms you authorise us to undertake such checks as we may require ourselves or may be required by third parties (including regulatory bodies and Authorities) to confirm your age, identity and contact details in order to prevent money laundering (the “Checks”). 5.5 We reserve the right to delay or withhold any payment to/from Your Player Account (including Deposit Funds), until we are satisfied that your identity, age and place of residence have been suitably verified. 5.6 We are required to undertake verification of your age. In the case of GB players, if such verification is not completed to our satisfaction within 72 hours of you first depositing money into Your Player Account we are required to freeze Your Player Account until such time as we can successfully verify that you are over 18 years old. 5.7 We are also required to verify your identity and to lock Your Player Account to prevent any withdrawals until such time as your identity has been verified. We may use third party providers to undertake these Checks on our behalf. By agreeing to these Terms you authorise us to provide your personal details to such third parties, who will keep a record of the information we provide to them. In the event that we do not receive the required information from you, or we are otherwise unable to verify your identity, we may terminate these Terms, close Your Player Account and may return to you on request any Deposit Funds in Your Player Account at the time we placed a lock or restriction on Your Player Account, plus any funds deposited after the lock was placed on Your Player Account, subject to these Terms and except where it is necessary for us to delay or withhold the payment to you of all or some of your Deposit Funds to comply with our legal and regulatory obligations including our anti-money laundering and fraud prevention obligations. 5.8 In certain circumstances we may have to contact you and ask you to provide further information to us in order to complete the Checks. If you do not or cannot provide us with such information or such information is not satisfactory, then in accordance with paragraph 5.7, we may lock or restrict Your Player Account until you have provided us with such information, and if we do not receive the required information, or we are otherwise unable to verify your identity, we may terminate these Terms, close Your Player Account and may return to you on request any Deposit Funds in your account at the time we placed a lock or restriction on Your Player Account, plus any funds deposited after the lock was placed on Your Player Account, subject to these Terms and except where it is necessary for us to delay or withhold the payment to you of all or some of your Deposit Funds to comply with our legal and regulatory obligations including our anti-money laundering and fraud prevention obligations. To complete our Checks we may ask you for: 5.8.1 Passport, national identity card or driving license together with a recent utility bill (e.g. gas, electric, council tax, bank or building society statement,) less than three months old; 5.8.2 Proof of ownership of payment method – depending on the deposit method used, this may include a copy of the credit card used, screen shot of the e-wallet or a recent bank statement; 5.8.3 Any other documents that we consider necessary in order to complete our Checks.

Kommentar: Punkt 5 in den Rizk Nutzungsbedingungen beschreibt detailliert, wie die Registrierung und Identifizierung bei eurer Erstanmeldung abläuft. Natürlich sollte euch klar sein, dass eure Angaben korrekt sein müssen und ihr älter als 18 sein müsst, um euch bei Rizk anzumelden. Was viele Spieler aber nicht wissen ist, dass der Betreiber gesetzlich verpflichtet ist, eure angegebenen Daten zu überprüfen. Mit eurer Anmeldung erklärt ihr euch deshalb einverstanden, dass Rizk eure persönlichen Angaben überprüft. In den meisten Fällen müsst ihr dafür eine Kopie eures Reisepasses, Personalausweises oder Führerscheins hochladen. Außerdem braucht ihr eine Rechnung, die an euch adressiert ist und eure Anschrift zeigt. Das kann zum Beispiel eine Stromrechnung oder ein Brief für den Rundfunkbeitrag sein. Als Letztes müsst ihr einen Beleg dafür hochladen, dass euch das angegebene Konto gehört. Bei eWallets reicht dafür bereits ein Screenshot, auf dem euer Name zu sehen ist.

6. Inaktivität und die Auflösung von Nutzerkonten

7. Nutzername, Passwort und Kundeninformationen

8. Einzahlungen auf das Spielerkonto

9. Auszahlungen vom Spielerkonto

10. Wetteinsätze und Spielbeteiligung

11. Unerlaubte Absprachen, Betrug und kriminelle Aktivitäten

11.1 The following activities are not permitted and constitute a material breach of these Terms: 11.1.1 Colluding with third parties; 11.1.2 Using unfair advantage or influence (commonly known as cheating), including the exploitation of a fault, loophole or error in our software, the use of automated players (sometimes known as ‘bots’); 11.1.3 Undertaking fraudulent or illegal activities, including but not limited to the use of a stolen, cloned or otherwise unauthorised credit or debit card, as a source of funds; 11.1.4 Taking part in any criminal activities including, but not limited to, money laundering; 11.1.5 Transferring of funds from one player account to another; and/or 11.1.6 Conducting account fraud, use of Duplicate Accounts, manipulation of our software or Website, exploitation of loopholes or other technical forms of abuse or other behaviour which amounts to deliberate cheating.

Kommentar: Eine Reihe von Aktivitäten sind im Rizk – so wie in fast allen Online Casinos – verboten. Dazu gehören geheime Absprachen mit dritten, Betrügerische Aktivitäten, sowie das Ausnutzen von Softwarefehlern und die Benutzung von automatischen Spielern – sogenannten Bots. Auch das Anlegen von mehr als einem Benutzerkonto pro Person wird als Betrug gewertet.

12. Andere untersagte Aktivitäten

13. Auflösung des Spielerkontos

14. Änderungen der Webseite

15. Technische Störungen oder Unterbrechungen

16. Fehler und Versäumnisse

17. Haftungsausschluss

18. Vertragsbruch

19. Geistiges Eigentum

20. Persönliche Daten und Datenschutz

21. Webseiten-Cookies

22. Beschwerden und Hinweise

22.2 In the case of non-GB players if you wish to make a complaint regarding the Website, a first step should be to, as soon as reasonably possible, contact Customer Services via LiveChat function on our Website www.rizk.com or by emailing us at [email protected] com. 22.3 We aim to provide you with a substantive response to your complaint as soon as practically possible and seek to resolve your complaint within eight weeks from the date we receive the complaint. Depending on the complexity of the complaint, our investigation may take longer than eight weeks to resolve. We will ensure that we write to you within eight weeks of the date we receive your complaint with either a final response or an update of the position explaining why we are not in a position to provide a final response, and when we expect to be in a position to do so. 22.4 An advisor will log your call/message, investigate your enquiry and respond to it. If your concern is not resolved at this stage you can escalate the complaint by referring the matter in writing to the Head of Customer Operations at [email protected]. We aim to keep you informed throughout the process. On receipt of your complaint we will email you and acknowledge that we have received your complaint, will confirm the particulars of your complaint and provide you with a copy of this procedure. The Head of Customer Operations’ response represents the final stage of the internal complaints procedure. 22.5 You agree that in the event of a discrepancy between the result that appears on your screen and the game server, the result that appears on the game server will prevail, and you acknowledge and agree that our records will prevail in determining the terms and circumstances of your participation in the relevant online gaming activity and the results of this participation. 22.6 When we wish to contact you regarding such a dispute, we will do so by using any of Your Contact Details. 22.7 If you, a non-GB Player, feel unsatisfied with our decision, you may lodge a complaint directly with the the Malta Gaming Authority.

Kommentar: Dieser Paragraph in den Rizk AGB beschreibt das Beschwerdeverfahren, welches allen Spielern außerhalb von Großbritannien zur Verfügung steht. Sollte es zu Meinungsverschiedenheiten oder anderen Problemen kommen, solltet ihr euch über den Live Chat oder per E-Mail an den Kundendienst von Rizk wenden. Dieser wird sich eurem Problem annehmen und beantworten. Bei einem komplexeren Problem kann dies bis zu acht Wochen in Anspruch nehmen. Rizk verpflichtet sich aber in seinen Nutzungsbedingungen, euch nach acht Wochen über den Stand der Dinge zu informieren. Sollte euch dieser Schritt keinen Erfolg bringen, müsst ihr eure Beschwerde via E-Mail an den Leiter des Kundendiensts adressieren. Dieser wird dann den Eingang eurer Beschwerde bestätigen und euch über die Handhabung des Falls informieren. Sollte euer Problem immer noch nicht behoben sein, rät euch das Rizk, euch direkt an die maltesische Glücksspielbehörde MGA zu wenden. Ein derart detailliertes Beschwerdeverfahren ist definitiv ein Pluspunkt und zeigt, dass der Anbieter eure Probleme ernst nimmt und an der Streitbeilegung interessiert ist.

23. Beschwerden und Hinweise für Nutzer aus Großbritannien

24. Übertragung von Rechten und Pflichten

25. Ereignisse außerhalb unserer Kontrolle

26. Verzichtserklärungen

27. Salvatorische Klausel

28. Geltendes Recht und Gerichtbarkeit

29. Verantwortungsvolles Spielen

30. Links

31. Chat-Räume

32. Rechtliche Auslegung

32.1 The original text of the Terms is in English and any interpretation of them will be based on the original English text. If the Terms of Use or any documents or notices related to them are translated into any other language, the original English version will prevail.

Kommentar: Wie bereits erwähnt, ist der rechtlich bindende Originaltext auf Englisch verfasst. Im Zweifel zählt immer der Inhalt dieser englischen Version und nicht der Inhalt anderer Übersetzungen.

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von Mark Seibert Aktualisiert Aktualisiert 13.01.2022
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